Jiný život na volné noze

Marketing pro jazykové volnonožce – je to kurz pro mě?

Kurz pro jazykové volnonožce

Tak trochu se v tom svém volnonožkaření plácáte? Jedete nadoraz? Cítíte, že ne všechno vám po pracovní stránce rezonuje a je co zlepšovat? Pak jsme na tom tak trochu stejně nebo aspoň podobně.

Jestli hledáte nějaké školení pro copywritery, blogery či obecně psavce a všechny, kdo mají co do činění s jazykem na volné noze, které by vás posunulo dál, mám pro vás tip. Kurz Marketing pro jazykové volnonožce na mě prostě jednou vykoukl. Bylo to něco, o čem jsem byla hned přesvědčená, že to chci. Už nevím, jak to bylo, ale s největší pravděpodobností jsem se o něm dozvěděla z newsletteru Madly Čevelové. Odtud byl už jen krůček do Jazykového koutku Lucky Gramelové a FB skupiny Jazykových volnonožců.

Co vám kurz Marketing pro jazykáře dá?

Konečně se tedy dostávám k té zásadní otázce z nadpisu – je ten kurz pro mě? Je, pokud jste:

  • učitel cizího jazyka nebo češtiny pro cizince
  • překladatel nebo tlumočník
  • redaktor
  • copywriter
  • případně kombinace výše uvedeného

a máte některý z následujících problémů/potřeb (k tomu si dovoluji vypůjčit pár bodů z Madliny prezentace):

  • nemáte dostatek nových zakázek
  • nevyděláváte dost peněz
  • máte málo času
  • oslovují vás zákazníci, o které nestojíte
  • lidé u vás objednávají věci, které nechcete dělat
  • vaše práce vás nebaví a nepřináší vám uspokojení
  • trpíte výkyvy poptávky

Tip: Vezměte si z kurzu to, co potřebujete právě a jenom vy

Možné řešení svých potíží a obav si můžete díky přímé komunikaci se zkušenou lektorkou přizpůsobit konkrétně svým vlastním potřebám. Využijte proto příležitost a rozhodně to udělejte!

Mezi diskutovaná témata patřilo například: Jak si říct o vyšší cenu a jak často to dělat, Můžu mít v práci víc zaměření nebo bych se měl soustředit plně jen na jednu věc, Jak mám poznat, kdo je můj ideální zákazník, V čem se liším od konkurence a jak na tom můžu stavět, atd. Máte svoje vlastní téma? Hoďte ho do pléna a využijte zpětnou vazbu a tipy lektorky i ostatních uchazečů. Je to neocenitelná zkušenost.

Co dal Marketing pro jazykové volnonožce mně

Nejsem v marketingu úplný nováček. Potřebovala jsem si spíš spoustu věcí ujasnit a posunout se ve svém podnikání nějak dál.

Co jsem si tedy pro sebe vytěžila já (ano, přiznávám, píšu to teď sama pro sebe jako jakýsi akční plán, který rozvinu do jednotlivých kroků, a začnu na sobě konečně cíleně pracovat!!!):

  • Musím se na sebe začít dívat jako na nezávislého profesionála. Ctít svou osobu jako své logo a značku (já jsem já, nejmenuju se „texty míru“ nebo „profesionální překlady“). Prvním krokem je registrace domény na mé vlastní jméno.
  • Potřebuju si uzpůsobit portfolio svých klientů tak, abych opravdu byla na volné noze. Můj hlavní klient tvoří v současné době 70 % mého obratu. Au! Podle Madly přestávají výhody práce na volné noze být výhodami už u 21 %. Ještě jednou au. Tohle bude bolet. Jsem ale rozhodnutá postupně začít pracovat na přípravě změny.
  • Musím začít víc plánovat. Rozdělit si svoje činnosti tak, aby mi zbývalo co nejvíc času na to, co mě baví a v čem se chci posouvat. Madla doporučila z vlastní zkušenosti Trello. Jdu do toho.

Jak to probíhá

Kurz Marketing pro jazykové volnonožce je jednodenní, probíhá od 10.00 do 16.00 s pauzou na oběd. Stačí si přinést papír a tužku. Notebook není třeba, vše se odehrává formou prezentace, diskuzí a koučinku pro jednotlivé účastníky. Prezentaci pak dostanete e-mailem.

Kurz vede Madla Čevelová. Je to nezávislá profesionálka s patnáctiletou praxí práce na volné noze. Říká o sobě, že je marketingová čarodějnice, poradkyně a lektorka. Specializuje se na malé firmy, živnostníky a volnonožce, kterým pomáhá nastavit podnikání tak, aby jim přinášelo nejen peníze, ale i radost a naplnění. Hledá přitom propojení, co člověka uživí a co ho baví a těší. Podle Madly by zkrátka byznys měl vydělávat peníze a nežrat duši. Pro lepší představu si s ní poslechněte rozhovor i ukázku z jedné její přednášky.

Suma sumárum – pokud se už dlouho pohybujete ve stojatých vodách, vřele školení doporučuji. Nakopne vás novým směrem, něco si uvědomíte, něco zavrhnete, získáte novou inspiraci a motivaci.

Jaké školení/kniha pomohly s podnikáním vám?

Odpovězte